Przechowywanie
Przechowywanie dokumentów firmowych to obowiązek każdego przedsiębiorcy. W razie kontroli przeprowadzanych przez różnego rodzaju instytucje konieczne jest przedstawienie wielu załączników nawet sprzed kilku lat. Rozwiązaniem pozwalającym nie utonąć przedsiębiorcy w piętrzących się papierach jest przechowywanie dokumentów przez firmę zewnętrzną. Naszym klientom pomagamy w segregowaniu poszczególnych grup dowodów, transporcie i archiwizacji.
Jak długo trzeba przechowywać dokumenty firmowe?
Czas przechowywania dokumentów firmowych uzależniony jest od rodzaju dokumentacji. Dokumenty księgowe należy przechowywać przez 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Przez 5 lat należy także przechowywać wszystkie dokumenty związane z formalnościami związanymi z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych – wnioski, formularze, rozliczenia. Dokumenty pracownicze, związane z prowadzeniem kadr, należy natomiast przechowywać przez okres 50 lat.